2012. október 25., csütörtök

Superannuation

Ma többek között bankban voltunk, aktiváltuk a számláinkat és megadtuk a lakcímünket. Egy hét mire kiküldik a bankkártyákat. De nem is emiatt kezdtem el írni ezt a mai bejegyzést.

Az ügyintézés közben a csaj megkérdezte, hogy fogunk-e dolgozni az országban. Mert ha igen, akkor nyitnunk kell egy superannuation számlát. Én nem nagyon tudtam, hogy mi a csuda ez (Katával ellentétben), de aztán a beszélgetés közben, amikor a csaj rajzolgatott csak megértettem. Itt így hívják a nyugdíjszámlát, csak itt ezt a banknál kell nyitni és nem a magánnyugdíjpénztárnál.

Így aztán ezt a számlát is megnyitottuk. Miközben nyílt a számla, Kata beszélgetett az ügyintézővel (én meg csak pislogtam, mert én a negyedét sem értettem annak, amit az ausztrál csaj beszélt). Kata elmesélte az ügyintézőnek, hogy Magyarországon a kormány hozott egy olyan törvényt, amire hivatkozva megszüntette az emberek magánnyugdíj-számláját és elvette a magyánnyugdíj számlákon összegyűjtött pénzt. Az ausztrál csaj legalább háromszor kérdezett vissza, hogy jól érti-e a hallottakat :-)

Azt mondta, hogy ezt nem hiszi el, biztosan csak marháskodunk. Aztán Kata újra elmondta a csajnak az egészet, mire az ügyintéző teljesen elképedt arccal a végén már csak ennyit tudott mondani: So bad...

Szerintem a bankban azóta is azon gondolkoznak, hogy mi most viccet meséltünk-e nekik vagy nem :-)



1 megjegyzés :