2013. augusztus 26., hétfő

Nyaralás - Brisbane

Brisbane - 2013. augusztus 25 - 27.

Rövid kis kirándulásunknak ez az utolsó állomása, ami egyben azt is jelenti, hogy ez a poszt lesz az utolsó ebben a sorozatban.

Az egész napos hajókázás után (erről a Nyaralás - Rockhampton posztban írtam nektek) a kikötőbe visszatérve indultunk is vissza délre, Sydney felé. Már csak három napunk volt a repülő indulásáig, mert a 4. nap, szerda reggel 7 órakor indult a repülőgépünk. Addig 1700 km-t kellett megtennünk autóval, de szerencsére nem egyhuzamban. Útközben visszafelé még megálltunk 3 napra Brisbane-ben.

Most egy időre elköszönünk az ausztrál korallzátonyoktól és a téli 25-28 fokos hőmérséklettől. Egyszer majd még remélem visszatérünk, hogy folytassuk utunkat tovább, Cairns-ig :-)

A hajókázás eléggé kifárasztott minket, és mire elindultunk a kikötőből [még bogarakat fényképeztem 20 percig :-) ], már késő délután, 6 óra volt.

Nem is csoda, hogy nem tudtam levezetni a 750 km-t Brisbane-ig. Útközben az éjszaka közepén egyszer még el is tévedtünk és mentünk pluszban legalább 50-70km-t. Annyira elfáradtam, hogy meg kellett állnunk aludni, úgyhogy az egyik út menti parkolóba félrehúzódtunk és aludtunk egyet az autóban. Kényelmesnek nem volt kényelmes, de az alvás mindkettőnknek jólesett. A parkolóban alvás nem nagy dolog Ausztráliában. Ezek a parkolók úgy vannak kialakítva, hogy biztonságosan meg lehessen állni, és azért, hogy alvás közben ne világítsanak be a parkoló autóba az úton száguldók lámpái, néhány fát ültettek a parkoló és az út közé.

Reggel 7 körül ébredtünk. A kocsiból kiszállva vettük észre, hogy a körülöttünk lévő autókban is most ébredezik mindenki :-) Fogmosás, és indultunk is tovább Brisbane-be.

Brisbane semmit nem változott az elmúlt hat évben. Ausztrália harmadik legnépesebb városa, lakóinak száma 2,2 millió és Queensland állam fővárosa. A település a Brisbane folyó partján fekszik, a távolság a városközpont és az óceán között kb. 30 km. A város a folyóról kapta a nevet, és nem fordítva :-) A folyó pedig Sir Thomas Brisbane-ről, New South Wales skót kormányzójáról kapta 1820 körül.
A város klímája nagyon kellemes, télen is meleg van. A város a trópusi ciklonok útvonalán fekszik, és a helyieknek már többször is volt dolguk nagy viharokkal. A valaha mért legmagasabb téli hőmérséklet 35.4 fok volt. Ezt 2009. augusztus 24-én mérték. Az átlagos évi középhőmérséklet 20-25 fok körül van.
Az óceán vizének átlagos hőmérséklete 21-24 fok és a nyár közepére, februárra ez felmegy 27 (huszonhét!) fokig.
Aki szeretne még olvasni Brisbane-ről, annak ajánlom Túl az Óperencián blogot. Ők Brisbane-ben élnek, nem is olyan régóta.

A városközpontban a kaszinó előtti térre érdekes labdákat tettek ki :-)

A városháza és a kaszinó:

A Brisbane folyón rendes, 15-20 percenként járó városi hajóbusz közlekedik, amit City Cat-nek hívnak. Mi is tettünk vele egy jó nagy kört.

A városban van egy csodaszép óriási park mindenféle repkedő és csúszó mászó állattal. A következő képek nem ebben a parkban, hanem egy másikban készültek :-)

Ez a másik park a város közepén van, a Brisbane folyó partján. Van itt kínai pagoda, sétálóösvények, éttermek, egy nagy koncertterem. De ami nekünk a legjobban tetszett az a street beach, vagyis ingyenes utcai strand, édesvízi medencékkel, gyerekmedencékkel és homokos partokkal. Majdnem olyan, mint a pár évvel ezelőtti budapesti plázs :-)

Nyáron nagyon sok ember jár ide fürdeni, pihenni. Nehéz elhinni, de ez egy mesterséges strand és mindent úgy hordtak ide gépekkel:

Esténként a vietnámi étteremben kajáltunk isten tudja miből készült, finom kajákat:

Még egy finomságot meg kell, hogy említsek: Rocky Road. Ez egy fura, de nagyon finom, mályvacukorból és lekvárból készült, csokival leöntött nagy édesség tömb. Amilyen csúnya, olyan finom: